أخر الاخبار

تدريب بنك JP MORGEN العالمي بالشهاده 2021

عن البنك 

John Pierpont Morgan Bank من هو جون مورجان John Pierpont morgan  ؟ جون رجل أعمال و جامع للتحف الفنية أمريكي ، في عصره كان من اكثر المهيمنين على المصارف ، قامت مؤسسة روتشيلد البريطانية بجعل مورجان يتولى مصالحها في أمريكا عام 1899 ، ثم أسس مورجان شركة كبرى مع بعض شركائه و قد نجحت بالفعل ثم توفي عام 1913 عن عمر 75 عام . 

شركة دريكسيل ، مورجان آند كومباني ظهرت باسم جي بي مورجان و شركاؤه عام 1895 ، العلاقات كانت وثيقة جدا بدريكسيل و بفيلادلفيا و مورجان و جي اس و بباريس و كومباني و جميع الشركاء ، بعد 15 عاما اسس بنك تشايس منهاتن و أصبح من أكبرالبنوك على مستوى العالم و أصبح شريكا لمورجان أيضا و ظل مورجان صاحب أكبر قوة و المسؤؤل الأساسي .

حجم بنك JP Morgen عالميا 

 بنك JP Morgan أكبر بنك في الولايات المتحدة الأمريكية و أكبر خامس بنك عالميا بإجمالي أصول 2.515 تريليون دُولار ، هو بنك أمريكي للخدمات المالية البنكية كما أنه مزود رئيسي للخدمات البنكية إستنادا إلى ترتيب مجلة فوربس ، كما أنه في المركز الثالث كأكبر شركة مساهمة بشكل عام في العالم . 

البنك تم تأسيسه سنة 1899 ، المقر الرئيسي للبنك كان في نيويورك و اول إسم ليه كان جي بي مورجان ، ,و في عام 2000 تم دمج بنك جي بي مورجان مع بنك تشايس منهاتن ، فاتغير اسمه لجي بي مورجان تشايس ، البنك بقا فيه حوالي 230,000 موظف و ده كان سنة 2008 ، و 2007 قيمة البنك في السوق تعدت 145 مليار دولار .

المصدر | ويكيبيديا 

 التدريب البنكي لجي بي مورجان اكبر خامس بنك على العالم 

عبارة عن تدريب إفتراضي لكن لإجراء هذا التدريب يجب عليك اتباع بعض الخطوات المرهقة قليلا ، التدريب يحتاج إلى وقت كما أنه يدقق في ابسط الاشياء و المواضيع و من هنا يمكنك رؤية الفيديو اللازم لشرح ال tasks المهمة التابعة للتدريب . 

التدريب الافتراضي التابع لبند جي بي مورجان ، سيعطيك الكثير من الإفادة ، كمثال سينمي لديك القدرة على تحليل البيانات بشكل كبير ، سيصبح لديك نقطة جيدة في CV الخاص بك ، لانه من أكبر البنوك على العالم كما ذكرنا انه الخامس على مستوى العالم ، و التدريب إفتراضي لان الاقبال على البنوك العالمية كبير ، فاصبح وجود تدريب إفتراضي مهم جدا ، التدريبات الافتراضية تضيف للمتدرب خبرة أكبر و في مجالات عدة ، إذا استطعت إتقان إذا استطعت إتقان تحليل البيانات فسيصبح لديك فرصة أكبر و ايضا سيكون لديك الأفضلية .

كمان هو بيركز في حاجات دقيقه جدا عشان كدا محتاج تركيز ووقت ومحتاج بحث وانا شرحتلكم التاسكات بتاعته في الفيديو اللي هسيبه في الاخر وكمان تقدروا تشوفوا بقيت البنوك والشهادات المعتمده من هنا كمان التدريب البنكي ده بيفيدك جدا وبينمي عندك القدره علي تحليل البيانات بشكل كبير عشان كدا متفوتهوش غير كدا بيتقدم من بنك عالمي كبير ودي نقطه كويسه في السيره الذاتيه . 

عن التدريبات الافتراضيه 

التدريبات الافتراضيه هيا التدريبات اللي بتقدمها البنوك العالميه نظرا لزياده الاقبال علي التدريبات العالميه وكثرت عدد الناس اللي عايزين يتدربوا فالبنك لان التدريبات البنكيه بتاثر بشكل عام فالسي في و تقديمات الشغل كمان بتكسبك خبره في مجالات متنوعه غير البنوك لانها بتديك افضليه في مجال تحليل البيانات لانك اصلا بتشتغل بايدك فهيا قريبه جدا جدت من العملي وزيها وي بنك مصر اذا هيا ميكس من الاتنين ولازم تاخدها وبسببها ناس كتير جدا اتقبلت في الشغل .

تحميل ملفات تدريب خامس اكبر بنك عالمي 

الاول لينك التقديم 


لو عايز تحمل الملفات من التليجرام من هنا 

فيديو شرح تدريب خامس اكبر بنك عالمي 

تعليقات



    حجم الخط
    +
    16
    -
    تباعد السطور
    +
    2
    -